Picnic på köksgolvet

Idag, medan M lagade mat, blev jag bjuden på picnic av A. Han hade sin picnicryggsäck och vi gav oss iväg och slog läger under köksbordet. Eftersom jag inte hade något riktigt sittskydd fick jag ta ett par av hans byxor att sitta på.
-Är det bekvämt mamma? förhörde han sig artigt och började sedan förevisa alla picnicprylar han packat ner.



1. Kotofflor. De är väldigt bra att ha ifall det dyker upp får på picnicen, för får är rädda för kor och sätter A på sig kotofflorna då så sticker alla fåren iväg som skrämda kaniner och picnicron kan återupptas.
2. En halv barnsax. Ifall det kommer tjuvar. Man kan låtsas att man skall klippa dem då och eftersom tjuvar är notoriskt dumma så förstår de inte att man inte kan klippa med en halv sax och att barnsaxar bara kan klippa papper.
3. Varsin leksaksbil åt oss så att vi har något att leka med.
4. En låtsasglass som man får smaka på och sedan skjuta iväg "glasskulan" med en finurlig avtryckarmekanism och sedan hala in med ett gummiband. Pojkarna kallar dem för en "hoppikoppboll" men idag var det alltså en låtsasglass.
5. Varsin mössa ifall det blev kallt.

Vi satt där i godan ro och njöt av picnicen ända fram tills det var dags att duka bordet.

Behöver jag säga att jag älskar mina barn? Hur många människor i världen skulle bjuda på picnic och dessutom ta med sig förebyggande åtgärder mot ovälkomna får och osmarta tjuvar?


Kommentarer
Postat av: Staffan

Härligt, A! Det är bra att vara förberedd för allt som kan tänkas inträffa som skulle kunna förstöra en picnick.

2010-03-30 @ 09:49:27
Postat av: Erna

Så bra att tänka på allt! En sådan utsökt picnic!

2010-03-31 @ 22:39:39
Postat av: David

Vilken härlig stund ni verkar ha haft, jag blir glad bara av att läsa om den!



::D.

2010-04-01 @ 17:14:48
URL: http://www.spanskawilma.se/david
Postat av: SEO Services India

Hello,



Thanks for this nice sharing with us.

2010-04-12 @ 11:00:43
URL: http://www.seoservicesindia.mobi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0